tiistai 24. maaliskuuta 2015

Laineilla keinui pieni laiva vaan....

Pitkästä aikaa mä ehdin taas tänne höpöttelemään. IsiHoo oli viime viikon reissussa ja mä olin poikien kanssa keskenään kotona, joten päivät meni aika pitkälti poikien kanssa touhuessa ja illalla olin niin naatti, etten jaksanut muuta kuin köllötellä sohvalla jalat kohti kattoa. Oltiin kuitenkin kaikesta väsymyksestä ja yksin lasten kanssa hääräämisestä huolimatta tekemässä naapurin ja hänen kahden lapsensa kanssa laivareissu, tällä kertaa aamulaivalla. Mä suosin yleensä näissä risteilyissä Viking Linea. Jotenkin vaan mulla on parempia kokemuksia sieltä mm. seisovasta pöydästä. Nyt viime kerrat on tullut risteiltyä tuolla uudella Gracella, mutta tällä kertaa lähdettiinkin sitten matkaan Amorellalla. Aluksi tuntui aika ankealta astua vanhaan laivaan, tai tietysti ainakin hytit oli vähän eri luokkaa kuin Gracella. Moni ihmetteli miten jaksan lähteä lasten kanssa "yksin" laivalle. Mikäs siellä ollessa kun istuskelet pallomeren verkon toisella puolella tai kävelet suoraan valmiiseen pöytään syömään? Helppoa kuin heinänteko. Hah. Onhan tälläset reissaamiset kuitenkin aina aika väsyttäviä, mut silti.







Viking Linella on aina mun mielestä ajateltu lapsia tosi paljon. Gracella on tosi monta leikkipaikkaa lapsille ja vaikka Amorellalla oli vain yksi, niin ohjelmaa oli kyllä senkin edestä. Musta tuntui, että kun yksi kilpailu loppui niin jo seuraava alkoi. äL oli tällä kertaa ihan Hannu Hanhena reissussa, sillä voitti Bingossa pääpalkinnon. Hirveät määrät karkkia kohmittiin mukaamme. Vaikka aamuheräämiset olikin lasten kanssa aika rankkoja, niin melkeen voisin sanoa, että jatkossa taidetaan reissata Amorellalla jos mennään laivalle ihan vaan lasten kanssa aikaa viettämään. Vaikka Gracella on paljon erilaisia leikkipaikkoja, niin kokemuksesta ne on aina ihan täynnä ja meidän pienet jää isompien jalkoihin. Nyt meillä ei ollut siitä paljon pelkoa ja oli kivaa kun ohjelmaa ja kilpailuja oli järkätty niin kivasti vaikka yhdessä leikkipaikassa aikaa vietettiinkin koko risteily. Mä käyn kyllä melko monta kertaa vuodessa lasten kanssa risteilemässä. Mun mielestä se on aika kivaa vaihtelua arkeen sekä itselle, että lapsille.

Kuinka usein te risteilette?

 

2 kommenttia:

  1. Teillä oli varmasti ihana matka ! Meillä on ollut suunnitelmissa lähteä ekaa kertaa perheenä risteilemään, mutta ei olla vielä päästy. Ehkä sitten jossain vaiheessa Lapsimessujen jälkeen lähetään. Meidän lähtö on vähän hankalaa kun on kaksi koiraa, joita jonkun pitäisi hoitaa sillä aikaa ja kaiken lisäksi joutuu omalla autolla menemään ja jättämään sen maksulliseen parkkiin, niin siihen reissuun tosiaan tarvii vähän ylimäärästä rahaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo koirien hoitoonlatto on kyl aina vähän sellaista säätöä. Onneks appiukko oli just menos mökille, ni otti mielellään Been mukaan. Rahaa siellä kyllä kuluu ihan hulluna aina, mut tällä kertaa mä menin ihan minibudjetilla. Onneks äl voitti karkkia bingosta, ni ei paljoa tarvinnut niitäkään ostella. ;)

      Poista

Kiitos kommentistasi ❤️