lauantai 2. tammikuuta 2016

Uus vuos, uudet kujeet.


Niin se vuosi taas vaihtui ja mitä tuli luvattua? Kuntokuuri, sokerit ja viljat minimiin, sekä muutenkiin terveellisempää elämää. Sykkeellä mennään ainakin seuraavat puol vuotta täysillä, jonka jälkeen on lupa vähän höllätä, muttei kuitenkaan vetää taas koko hommaa kirjaimellisesti läskiksi. Tällä hetkellä peilikuva taas ahdistaa niin paljon, että aikaa liikunnalle on vaan jostain löydyttävä. Tekosyitä ei keksitä vasn nyt mennään sata lasissa. Motivaatio on toistaiseksi ihan huipussaan, mutta lopahtaa yleensä aika nopeasti. Tästä syystä alan pitää kirjaa myös painonpudotuksen lisäksi mitoista. Ehkä tulokset pitävät motivaation paremmin yllä ja kun se puntari ei aina kerro totuutta, niin hommaan on lisättävä mittanauha.

Takana on vasta ensimmäinen päivä, sillä en halunnut aloittaa dieettiäni kyläilyreissulla ja totaalikieltäytyä kaikesta. Jokatapauksessa, mua ällöttää miten koukuttavaa sokeri on. Oikeesti eka päivä menossa ja mä koluan kaappeja vartin välein ja mietin epätoivoisesti mitä herkkua voisin syödä. Ällöttävää! Miks mä teen näin? Lopeta se, älä ajattele, juo vettä ja ota purkka suuhus. Tee jotain muuta, mieti jotain muuta. Näitä mä hoen itselleni samalla kun kouluan kaappeja ja kävelen edestakaisin keittiössä. Vähintäänkin tämän takia, tähän on vedettävä stoppi. Karkit on nyt kielletty, thats it!

Motivaation ylläpitämiseksi, olen jo vähän katsellut uusivani hieman myös reseptikokoelmaani. Dieetillä alkaa usein tökkiä se, että ruokalistalla on aina ne samat sapuskat. Pakko saada uusia reseptejä, sekä terveellisiä vaihtoehtoja herkuille. Muuten tää ei onnistu ja homma alkaa maistua kuukauden jälkeen puurolle. Nyt on vaan otettava kaikki keinot käyttöön. Vedenjuontia on lisättävä entisestään ja tää koituu mulle ongelmaksi varsinkin työpäivinä. En mukamas kerkeä edes vesipulloa täyttämään välillä -> tekosyy, pakko saada se pari sekunttia vaan revittyä jostain siihen.

Lukemat ja mitat on otettu talteen tänään. Nyt se alkaa. Mä haluan pystyä tähän, todella. Nyt se nähdään, mihin musta on, vai onko mihinkään? Näissä fiiliksissä aloitetaan tämä vuosi!

Teittekö te jotain lupauksia?


2 kommenttia:

Kiitos kommentistasi ❤️