tiistai 17. helmikuuta 2015

Todellinen arjenhelpoittaja ; Nabby!

Me saatiin tuossa muutama kuukausi sitten Nabbyltä itkuhälytin testiin. Meidän vanha philipsin avent sattui juuri sanomaan sopimuksensa irti ja tää laite on ollut kyllä ihan huippu siihen verrattuna. Mua aina ärsytti kantaa sitä aventia mukana, kun se vei tilaa niin maan julmetusti. Sata eri osaa latureineen päivineen ja niin kovin suuria kaikki. Mun isä jaksoi aina naljailla mulle kun mentiin kylään heille ja mä vähän väliä kuuntelin ikkunasta ulkona nukkuvaa vauvaa. "Missäs sun itkuhälytin on?" No kotona, koska en jaksa pakkailla sitä mukaan. Tää Nabby on kokonsa puolesta niin näppärä mukaanotettava ja kulkeekin mulla laukussa mukana mihin ikinä menenkin. Ja mikä parasta, vastakappale, eli puhelin on kuitenkin aina kuitenkin mukana, niin ei tilaa kassissa ole lisänä viemässä kuin se pikkuriikkinen hälytin. Enää ei tarvii kuunnella naljailuja. ;)


Mikä ihmeen Nabby?

"Nabby-itkuhälytin on kehitetty, suunniteltu ja valmistettu Tanskassa. Meille oli tärkeää taata koko prosessissa hyvä laatu, ja meistä oli hyvä pitää tuotanto Tanskassa sen sijaan, että se olisi hoidettu jossakin muualla. Lopputuloksena on tuote, jonka takana voimme seistä sataprosenttisesti, joka toimii takuuvarmasti ja josta olemme suunnattoman ylpeitä.
Itkuhälytin perustuu erityispitkän kantaman Bluetooth-yhteyteen Nabbyn ja älypuhelimen välillä. Et tarvitse internetyhteyttä, vaan voit ottaa Nabbyn mukaan kaikkialle. Nabbyn kantama on 340 metriä linnuntietä eli 340 metriä täysin avoimessa maastossa ja vähän vähemmän tiiviisti rakennetuilla seuduilla. Älypuhelinmalli saattaa myös vaikuttaa kantamaan. Nabbyn käyttösäde riittää kuitenkin helposti viereiseen taloon.Nabby luo turvallisen ja yksilöllisen yhteyden, joten linjalla olette kulloinkin aina vain sinä ja lapsesi. Nabby toimii luonnollisesti niin äidin, isän kuin lapsenhoitajankin älypuhelimessa mutta vain yhdessä laitteessa kerrallaan. Yksilöllinen yhteys tarkoittaa, ettei kukaan muu voi kuunnella tai nähdä Nabbyasi. Kun muodostat yhteyden lapsesi Nabbyyn, laite lakkaa näkymästä Bluetooth-verkossa eivätkä muut käyttäjät löydä sitä älypuhelimillaan. Kun naapurisi näkee uuden älykkään itkuhälyttimesi, hänkin haluaa taatusti samanlaisen. Voit huoletta suositella Nabbya, sillä signaalit eivät mene sekaisin."



Mä halusin testata tätä laitetta kunnolla, ennen kuin annan tästä minkäännäköistä palautetta ja nyt Rukan reissun jälkeen -26 c pakkasessakin testailtuna, päätin pistää tämän nyt uunista ulos. Mainiosti siis toimi, ilman minkäänmoisia ongelmia, jopa noissa miinusasteissa. Laitteen kantavuus on mun käytössäni ollut ihan riittävä, muutaman kerran on yhteys pätkässyt poikki ja hienosti sovellus sen heti ilmoittaa ja yhdistää helposti uudestaan. Ostin myös lisäominaisuudet (unilaskuri, kuuntele nyt ja lämpötila -toiminnot) ja näistä mun käyttööni paras on ollut unilaskuri. Kun äN:llä oli niitä huonosti nukkumisen jaksoja ja heräsi pahimmillaan tunnin välein, mä usein mietin, että tuntuuko musta vaan siltä vai herääkö hän tosiaan niin usein?! Tällöin otin myös yöksi Nabbyn käyttöön ja sammutin hälyttimen aina äN:n herättyä ja kytkin taas uudestaan päälle hänen nukahdettuaan. Näin pystyin sitten unilaskurista seuraamaan mieten hän on oikeasti yönsä nukkunut ja pahaltahan ne laskurit välillä näytti. Ei ihme, että äidin silmäpussit roikkui välillä nilkoissa. Onneksi meillä nyt jo nukutaan. Huh.





Mua ärsytti siinä aventin koossa myös se, että mihin sen siellä vaunuissa lykkäät. Jos laitat vauvan jalkoihin, se ei välttämättä kovin hyvin kuulu ja pään vieressä se oli aina tiellä ja häiritsi nukkumista. Jos taas laitoit vaunihin johonkin korkeampaan kohtaan, saattoi se tippua lapsen päälle. Nabbyn mä olen kehitellyt hienosti roikkumaan vaunuverhon koukkuun, eipä paljoa häiritse lapsen unia ja ihan mahtavasti kuuluu. Lapset myös nukahtaa välillä autoon ja mun pitäis ihan pikapikaa juosta vaikka postissa tai hakemassa litra maitoa kaupasta. Eihän niitä raaski herättää ja repiä mukaan tuolle muutaman minuutin reissulle, joten Nabby kassista valvomaan lasten unta ja itse juosten asioille. Kätevää, eikö? Akkukin kestää aivan hurjan hyvin ja tunnin latauksella käyttöaikaa on huimat 70 tuntia. Pitkään siis kulkee kassissa mukana ilman latauksia, eikä muutenkaan kovin usein tarvitse johdon päässä käyttää. Niin näppärää. Alkuun mä epäilin hälyttimen toimivuutta kun puhun puhelimeen, mutta kun äN ensimmäistä kertaa itkeskeli mun puhuessa mun siskon kanssa, mä oikeen säikähdin miten hyvin se kuului siellä taustalla. Hälyttimessä on siis todellakin otettu kaikki seikat huomioon.
Mun käyttökokemukseni tästä laitteesta ovat siis pelkästään positiivisia. Mitään hankaluuksia ei tässä muutaman kuukauden testiajassa mun eteeni pompsahtanut, niitä paria yhteyskatkoa lukuunottamatta. Mun mielestä tämä laite siis todella on hintansa väärti ja tätä mahtavaa nykyteknologiaa. Ei enää ylimääräisiä johtoja, piuhoja ja vastakappaleita, vain yksi pieni nabby, oma puhelin ja pieni latausjohto jonka saat kytkettyä puhelimesi laturiin. Tää itkuhälytin on vaan siis jotain ihan parasta. Suosittelen isollä ässällä!

Yhteistyössä Nabby.




2 kommenttia:

  1. Mää niin haaveilen tästä hälyttimestä. Meillä on juuri semmoiset isot joiden kantavuus ei meinaa piisata ja sitten juurikin se on niin vaikeaa asettaa vaunuihin mitenkään. Lisäks ne on jo sen verran iäkkäät ja temppuilee koko ajan, joten tälle uudelle tulokkaalle on hommattava uusi hälytin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No onhan sun sitten ehdottomasti hankittava tämä teille! :) tää on oikeesti ihan unelma! ❤️ Ja varmasti jälleenmyyntiarvokin säilyy! ;)

      Poista

Kiitos kommentistasi ❤️