torstai 19. helmikuuta 2015

Toivepostaus; Meidän turvaistuimet!

Mä sain taannoin yhdeltä lukijalta toiveen, että tekisin postauksen meidän turvaistuimista. Nyt kun äN alkoi jo näinkin nuorena kasvaa ulos tuosta meidän turvakaukalosta, mä ajattelin, että nyt ois hyvä sauma hieman esitellä meidän turvaistuimia. Meillä on siis ollut mun ja Hoon autossa omat istuimet äL:lle ja nyt kun äN siirtyi myös istuimeen, me otettiin molemmat käyttöön yhteen autoon ja ollaan siirrelty niitä nyt sitten autoissa ees taas. Ihan tosi hankalaa. Kun mä palaan työelämään, on meidän hankittava molempiin autoihin omansa. Ei tästä siirtelystä mitään tule, vaikka nää meidän istuimet on kylläkin maailman helpoin siirtää, se ei se ongelma olekkaan, vaan se, että jos toinen vie lapset hoitoon ja toinen taas hakee, niin mitenkäs siinä kesken päivän niitä istuimia autosta autoon vaihtelet? Eikä niitä nyt viitsi aina sinne hoitopaikkaankaan jättää ja onko se edes mahdollista? No eniveis, meillä on siis käytössä lapsilla Cybexin palkki-istuimet. Hoon autossa on easyfix-kiinnikkeet, joten tuo toinen istuin on vähän erilainen kuin toinen. Tarkemmin ottaen istuimet ovat tämä ja tämä. Oz-Babyssä näyttäis nyt olevan aika kiva ale-kampanjakin menossa ja oon tässä pohtinut, että pitäisköhän mun ostaa toiset istuimet jo nyt?!





Mä ostin äL:lle ensin mun omaan autoon tämän istuimen, mutta se ei sopinut mun autoon sitten ollenkaan. Ensinnäkin istuinta ei olisi voinut kuvitellakaan selkä menosuuntaan laittavansa kuskin penkin taakse ja kun se oli hanttimiehen penkin takana, ei siinä penkissä voinut kyllä ketään istua. Toiseksi kiinnitys-systeemit olivat aivan sanonko mistä? Vöitä sinne ja vöitä tänne ja plääh, hankalaa! Ja kolmanneksi, kun äL nukahti autoon, hänen päänsä roikkui aina tyylin nilkoissa. tosi turvallista? Joten mä laitoin sen parin kuukauden käytön jälkeen myyntiin ja ostin tilalle cybexin. Mä oon ollut ihan tosi tyytyväinen näihin. Tosi helppo siirtää autosta toiseen tarvittaessa. Lapsen laittaminen istuimeen on helppoa ja nopeaa ja vaikka istuinta ei saakkaan kuin kasvot menosuuntaan, ainakin lapsi tykkää kun näkee ja mä olen ainakin luottanut siihen palkin turvallisuuteen. Lapset ovat nukkuneet aina tosi hyvin näissä ja pään asento pysyy oikeana. Onhan nämä Cybexit saaneet testivoittoja, sekä älyttömän hyviä arvosteluja testeissä. En voi muuta kuin antaa täyden kympin omalla käyttökokemuksellani näistä, varsinkin kun vertauspohjaakin löytyy.


4 kommenttia:

  1. Meillä myös mun autossa cybex ja en vois tyytyväisempi olla ! Ihan mahtavia istuimia, helppo ja nopee laittaa lapsi paikoilleen ja saa tosi helposti makuuasentoon sen penkin :) Paras istuin kyllä ! Meillä on toisessa autossa Recaron sellanen kasvot menosuuntaan vyöistuin ja se on huono ! Sitä käytetään tosi harvoin. Olen ollut niin tyytyväinen siihen, että ostettiin toi cybex toiseks istuimeks kun aluksi oli vaan tuo toinen, mutta tajuttiin, ettei me aleta istuinta siirtää autosta toiseen vaan tarvitaan kaksi istuinta :)

    VastaaPoista
  2. Joo en oo kyllä pahaa sanaa näistä istuimista paljoa kuullu. Melko tyytyväisiä taitaa olla kaikki käyttäjät. ;) tää on vaan ihan PARAS istuin! :)

    VastaaPoista
  3. Meille myös ostettiin tuo Juno-fix- istuin ihan muutama viikko sitten. Turvaistuimen osto oli ihan kamala prosessi, en muistele mitenkään lämmöllä... Meidän perheessä ei ole omaa autoa mutta kuitenkin aika usein autolla liikutaan, joten just esim. nuo Britaxit olis olleet aikamoisia härveleitä kantaa edestakas ja kiinnittää joka reissulle erikseen ne kaikki ylimääräiset systeemit. Mies oli ehdoton, kasvot ei saa olla pienellä menosuuntaan mutta kun istuimia oli kolmessa paikassa käyty tutkimassa huomattiin ettei muissa vaihtoehdoissa ole mitään järkeä.
    Nyt meillä on tosiaan hiukan jo keretty ajella uuden istuimen kanssa ja poika on kovin tyytyväinen. Itsekin olen valintaan äärimmäisen tyytyväinen, ei paina istuin ihan älyttömiä ja tosiaan se nukkuma-asentokin on varsin hyvä. Ääni meiltäkin palkki-istuimelle ja cybexille :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noniin. Kiva kuulla, että muillakin on vain positiivisia kokemuksia näistä. En oo tosiaan kyllä paljoa pahaa näistä kuullut puhuttavan. Mä kyllä annan täydet kympit cybexeille! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi ❤️