tiistai 9. joulukuuta 2014

Fb-kirppikset

Nyt tulee pitkästä aikaa kunnon avautumis/valituspostaus. Jos et siis halua kuunnella tämän vaatefriikkiäidin mäkätystä, älä jatka lukemista tämän pidempään. Olen lähiaikoina shoppailut aika paljon fb-kirppiksiltä pojille vaatetta, kun halvalla löytänyt kaikkea kivaa ja hamstrannut seuraava kokoa odottamaan kaappiin kun alkaa koot pian pojilla vaihtua. Itse myös myin tavaraa jonkin verran, kun huomasin siellä tavaran liikkuvan, mutta kuvien ottaminen ja lataaminen vaan on jotenkin supertylsää. Tästä syystä VINK VINK, otin paikan lastenkirppis PikkuSiilistä ja paikkanumerolta 53 löytyy meidän poikien vanhoja vaatteita seuraavat kaksi viikkoa.


Mikä mua siis on alkanut ärsyttämään? Kun kommentoin jotain kuvia, otan tämän jne. niin ilmeisesti fb näyttää mun kavereiden feedeillä nää kommentoinnit?! Tästä syystä olen alkanut saamaan huomautuksia mun ostoksistani tyyliin "Mitäs sä nyt taas ostelet?" , "Jätä vähän muillekkin!" ja "Taasko sä etsit jotain tollasta?". Oikeesti, mä en ymmärrä mitä se on muilta pois vaikka ostaisin koko fb-ryhmän vaatteet? Ja mistä kukaan muu tietää mitä mä oikeasti tarvitsen jne.?


Yleisestikkin on alkanut ärsyttämään kommentit, "miksi ostat kalliita merkkivaatteita lapsillesi?" Multa on jopa kysytty, että kuvittelenko mä mun lasteni olevan onnellisempia kun puen heidät merkkivaatteisiin? No en todellakaan! Mä vaan tykkään söpöistä vaatteista ja thats it. Harrastuksensa kullakin. En mäkään avaudu niille jotka pukee lapsiaan esim. johonkin cars-printteihin, joita itse en voi sietää, niin en ymmärrä miksi mun pitäisi jaksaa kuunnella tälläistä? Ihan älytön aihe kokonaisuudessaan, enkä tajua miten tää voi aiheuttaa näin paljon kismaa ja puheenaihetta.

Mä oon sitä mieltä, että jokainen touhuaa tyylillään, eikä siihen tarvitse muiden puuttua vaikka ei sitä ymmärtäisikään. Itse ainakin yritän kunnioittaa toisten tapoja toimia, vaikka se olisikin erilainen kuin omani. Suvaitsevaisuutta sekin?! Kyseenalaistaa saa tiettyjä asioita, mutta vaatteet ei mun mielestä kuulu siihen kategoriaan. Tää ei sitten oo mitenkään henkilökohtaista kenellekkään, oli vaan pakko avautua kun ärsytti. Liikaa samanlaista kommentointia monesta suunnasta sai ketutuskäyrän vaan huipulleen.

Toinen mikä mua on alkanut ottaa näissä päähän on se kun ihmiset ei lue ostetaan-ilmoituksia, ennen kuin laittaa myyntiin. Nimimerkillä monet vaatteet sivu suun. Mulle on kyllä kotiutunut paljon hyvää vaatetta nettikirppiksiltä, eikä toistaiseksi mikään ole jäänyt tulematta. Välillä kyllä on hiukan hirvittänyt laittaa esim. talvihaalarista 90€ myyjän tilille etukäteen, mutta turhaan. Aion siis jatkossakin hyvillä mielin ja luottaen myyjiin ostaa näistä tavaraa.

Täällä parannellaan vatsatautia pois, toivottavasti helpottaa pian niin saadaan normaaliarki taas käyntiin.

Osteletteko te fb-kirppiksiltä? Millaisia kokemuksia teillä on?



8 kommenttia:

  1. Olen ostanut jonkin verran Fb-kirppareilta ja aika usein tulee selailtua niitä. Tykkään itsekin paljon lastenvaatteista, myönnän myös merkki-intoilun (en merkin takia, vaan koska tykkäämilläni merkeillä vaan on niin laadukkaita ja hyvännäköisiä vaatteita). Jokainen pukekoon lapsensa kuten haluaa, tylsää jos siitä tulee muilta valitteluja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan, tuskin kukaan merkin takia ostaa, vaan sen takia, että ovat hyvännäköisiä ja tietysti myös laadukkaita. Mä en jaksa nähdä vaivaa muiden lasten pukeutumisesta tai äitien ostoksista.

      Poista
  2. Ostelen aika paljon Fb-kirpoilta, mut nyttemmin tehny huippulöytöjä keskustan kahdelta lastenkirpputorilta!
    Ja mitä tohon kommentointiin tulee, niin kyllä taas ihmiset jaksaa nähdä vaivaa. Kai nyt saa pukea sellasee ku tykkää, ainakin on vaatteet päällä! :*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin teen aika ajoin livekirpuiltakin, mut enemmän fb-kirpuilta lähiaikoina.
      Eiks se oo just se pääasia, ettei alasti kulje? ;)

      Poista
  3. Se vain on totuus, että jos haluaa poika-lapselle värikkäitä vaatteita, niin niitä ei kyllä mistään Prismasta löydä. Tytöillä ei ehkä ole niin merkkikeskeistä, mutta pojilla se vain on. Ja tosiaan, mitä se muille kuuluu millaisia vaatteita omat lapset käyttävät? Jokainen tehköön kuinka tykkäävät.

    Fb-kirpuilta minäkin ostelen paljon. Se on kyllä hyvä keksintö! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin on! Mun makuun kivoimmat ja värikkäämmät vaatteet vaan yleensä on merkkivaatteita. Myös Lindexin osa vaatteista miellyttää silmää. Fb-kirput on kyllä kieltämättä ihan paras keksintö. :)

      Poista
  4. Minä myös olen niin koukussa merkkivaatteisiin! :)
    Onpa harmi kun ei asuta samassa kaupungissa että pääsisin pönkimään sun kirppispöytää ;)
    Täälläkään ei iske mitkään traktorit eikä autokuosit. :o
    Nim. Oon viime aikoina tilannut jo ihan liikaa me&i:ta ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me&i:lla on kyllä paljon ihania vaatteita. Mun uusia lemppareita on Nosh ja oon yhtäkkiä ihastunut ihan Lindexin littlephant-mallistoonkin. Ne on ihania! :D

      Poista

Kiitos kommentistasi ❤️