torstai 4. joulukuuta 2014

Onko lastenvaatteet lastenvaatteita?

Mä olen nyt Niclaksen jälkeen ihastunut mitä erikoisempiin kuoseihin, väreihin ja malleihin lastenvaatteissa. Tämän hetkiset suosikit joihin olen hullaantunut on salmiakkikuviot ja lindexin littlephant vaatteet joita olenkin kahminut vaatevarastoihini sekä live- että nettikirppiksiltä. Osassa mun lempparivaatteista pojille on myös jonkin verran mm. vaaleanpunaista, keltaista, kirkkaanpunaista ja muita ns. "tyttövärejä". Olen kuullut sanottavan, että puen lapsiani tyttöjen vaatteisiin, etenkin Niclasta. IsiHoo myöskin välillä huomauttaa kun Lucaksella on ihan perus yksiväriset legginssit jalassa, että kröhöm, noi on tyttöjen housut. Eiks pojalla muka voi käyttää yksvärisiä legginssejä? Haha! Nää kommentit on mun mielestä vaan huvittavia, enkä todellakaan ota näistä yhtään itseeni. Olen kuitenkin alkanut nyt pohtimaan, että onko lastenvaatteet lastenvaatteita vai onko vaatteet tosiaan vain tyttöjenvaatteita ja poikienvaatteita, koska ne sillä kyseisellä osastolla sattuu olemaan?

Body Me & i / Housut Me & i

Body - Me & i / Housut - Me & i

Paita - Lindex / Housut - Lindex


Paita - H&M / Housut - H&M (tyttöjenosasto)


Body - Lindex Littlephant / Legginssit - Lindex Littlephant


Osassa lastenvaateliikkeistä kaikki vauvojenvaatteet on ihan samalla osastolla, eikä niitä ole mitenkään eroteltu. Suurin osa vaatteista on mielestäni sellaisia jotka käy ihan kummalle vain ja niitä on vaikea mennä erottelemaan. Toisen silmään joku voi olla aika tyttömäinen, kun taas toisen silmään enemmän pojalle tarkoitettu. Mekot on tietysti tyttöjen ja krakat ja liivit poikien, mutta entäpä jotkut kivat legginssit tai hauska paita? Toisissa liikkeissä taas on osastot erikseen ihan näissä pienissäkin koossa ja olen mä niistäkin ostanut "väärältä puolelta" vaatteita. Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että varsinkin Niclaksen ikäiselle, ei ole väliä minkä värisiin vaatteisiin vauvan pukee, mutta Lucas alkaa olla jo sen verran vanhempi, että hänen pukeutumista pitää ehkä vähän enemmän harkita, vai pitääkö? En mä kuitenkaan heitä mihinkään röyhelöihin ja rusettipöksyihin tai mekkoihin pue, niin en pidä sitä mitenkään ihmeellisenä asiana. En siis kuitenkaan kasvata lapsiani mitenkään sukupuolineutraalisti, ostan vain sen vaatteen mikä omaa silmääni miellyttää ja mistä tykkään, Thats it.

Mitä mieltä te olette tästä? Ostatteko te sieltä "väärältäkin puolelta" vaatteita?

 


11 kommenttia:

  1. heidituomala Instasta4. joulukuuta 2014 klo 22.38

    Meillä myös kahdesta ekasta asukokonaisuudesta molemmat, Sitten on lindexin viidakko legginsit ja seeprapaita.. on samaa kuosia olevat lappuhousut kun alimmassa kuvassa olevat housut. :) On paljon leggareita koska niitä on helppo käyttää! Pojalla on niissä mukava olla! Ai niin On muuten yhet leggarit jossa sik-sak kuviota ja väreinä siinä Liila, kultainen, valkonen, harmaa jakeltainen! Mun mielestä vaatteet on vain vaatteita ja ostan just sitä mikä omaa ja pojankin silmää miellyttää jos joku ei tykkää niin sit ei! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään kans pojat pukea leggareihin sillä ne on niin mukavanoloiset. Onpa meillä samantyylisiä vaatteita sit lapsilla, jos näistä noin monet sullakin. :D

      Poista
  2. Mulla on vuoden ikäinen poika, ja olen saanut paheksuvia katseita kun pojalla on päällä keltaista, oranssia tai punaista :D Ehken sellainen ole joka osaisi vaaleanpunaista laittaa pojalle, mutten myöskään tykkää vaaleansinisestä. Usein pojalla on mustavalkoista ja harmaata, se taas on kai sitten liian aikuismainen? Tiedä häntä. Minäkin ostan juuri sitä mikä omaan silmään näyttää hyvältä. Nämä teidän poikien vaatteet on muuten oikein ihania :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) sama juttu, keltainen ja punainen ei muka oo poikien värejä. Pyh, sanon minä! :D

      Poista
  3. Itseä on kyllä välillä mietityttänyt tunnistetaanko Joonatania pojaksi. Meiltä löytyy punaista housuista ja paidoista, yhdessä niitä ei kuitenkaan käytetä. Yritän yhdistää punaista jonkun "poikamaisen" kanssa. "Poikien" vaatteissa värejä ei pahemmin näy, jos sinistä ei lasketa. Nyt myös isompien lasten vaatteissa on hankalampaa löytää unisex-vaatteita kun niissä usein on jotain tyttömäistä tai poikamaista printtiä. En kuitenkaan prinsessoja laita päälle.. Ehkäpä myös tuo meidän kultakutrin kampaus aiheuttaa sen, että joku voisi tytöksi luulla. Vaaleat kiharat hiukset kun kuuluvat tytöille. Kerran vain on sukupuolesta erehdytty, sekin uimahallissa sinivalkoisessa uikkarissa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lucastakin on yhden ainoan kerran luultu tytöksi ja sekin tapahtui uimahallissa ja vähän pienempänä. Hällä oli päällä me&i:n punainen pöllöbody ja turkoosit pöllöhaalarit ja yks täti kysyi, et onko hän tyttö?! :D oon samaa mieltä, että isommassa koossa on vaikeampi löytää kivoja unisex-vaatteita peruskaupoista. :/

      Poista
  4. Meillä käytetään pojilla aika paljon leggareita, myös sieltä tyttöjen puolelta hankittuja. Istuvat vaan paremmin etenkin hoikalle esikoiselle ja hän itsekin tykkää kun ei ole liikaa kangasta housuissa. Paidoissa on ihana käyttää myös värejä, sinisiä paitoja ei taida olla meillä yhtään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama juttu, meillä myös hoikka esikoinen ja leggarit vaan näyttää paljon paremmalta päällä. :)

      Poista
  5. Minäkin kierrän tyttöjen osastot josko löytyisi kivoja leggareita pojalle! :)
    Miksi tytöille tehdään niin kivoja kuoseja; yhtä hyvin monet niistä sopii pojallekin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanos muuta! Mä en oo poikien osastolta löytänyt kun parit ihanat legginssit! :)

      Poista
  6. Hei! Jos leggarit kiinnostavat, niin olen perustanut facebookiin putiikin nimeltä Netan Nurkka, joka myy mm. laadukkaita Blade&Rose leggareita tytöille ja pojille. Kauppa osoitteessa https://www.facebook.com/pages/Netan-Nurkka/494304007387646. T: Netan Nurkan Janette

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ❤️