sunnuntai 21. joulukuuta 2014

Jouluhaaste 2014

Enää kolme yötä jouluun ja musta tuntuu, että mä oon ihan vaiheessa kaiken kanssa vielä, apua! Joulustressi, tätä mä oikeasti vähiten halusin ja odotin. No, on tässä vielä muutama päivä aikaa sykkiä aamusta iltaan, kunnes rauhoitutaan joulun viettoon ja blogikin hiljenee hetkeksi. Essi Pieces of Miracles -blogista heitti haasteen, jota en vaan voinut ohittaa. Musta tää oli niin hauska, että oli ihan pakko tarttua tähän ja avata teille vähän mun jouluperinteitä ja -fiiliksiä.

Parasta Joulussa?
Mun mielestä ihan parasta on kyllä se pikkuihmisten ilo ja rakkaiden ihmisten yhdessä olo.

Joulumusiikkisi?
Nyt on tullut kuunneltua Lauri Tähkän (ylläri) joulubiisejä.


Tykkäätkö katsoa jouluelokuvia? Millaisia?
Tykkään tietty ja oikeestaan kaikki menee. Nyt viime jouluina oon ihastunut niihin narnian tarinoihin, mut kyllä se legendaarinen snowman on vaan ihan best.

Jouluherkkusi?
Kirjolohen mäti, SuperNam! Mä voisin vedellä sitä ihan kilokaupalla. Ei oo sen voittanutta!

Mitä pitää ehdottomasti olla jouluaterialla?
No sitä mätiä, smetanaa ja sipulia, sitten lohta sekä perunalaatikkoa ja kinkkua. My favourites!


Koska joulukoristeet pääsevät kotiasi koristamaan?
No se vähän vaihtelee. Nyt taisin laittaa kaikki esille siinä marras-joulukuun vaihteessa.

Joulu kotona vai jossain muualla?
Tästä joulusta lähtien me vietetään kaikki joulunpyhät kotosalla, eikä lähdetä mihinkään. On se sellasta rundaamista näiden lasten kanssa, että ei siinä paljoa rauhoittua ehdi. Halutaan siis vaan olla, syödä ja nauttia toisistamme. Sukulaiset jotka haluavat meitä jouluna nähdä, ovat kyllä tervetulleita meille, mutta me ollaan ja pysytään kotona! ❤️


Itsetehdyt vai valmiina ostetut lahjat?
Molemmat on kivoja, mä vaan en ole mikään niksipirkko enkä kovin kätevä käsistäni, niin kallistun niihin valmiina ostettuihin lahjoihin.

Jouluvalot pimeyttä koristamaan?
Of Course! Nytkin laitettiin hyvissä ajoin pihalle ja ikkunoihin. Ja kynttilöitä, paljon kynttilöitä luomaan tunnelmaa pimeisiin iltoihin.


Joulu perheen kesken vai isommassa porukassa?
Kyllä mä tykkään, että on hälinää ja vipinää ympärillä eli isommassa porukassa.

Onko joululahjatoiveita?
No jaa... Mulla on nyt mun unelmien koti, joten empä ole paljoa muuta toivonut kuin hauskaa joulua ja mukavaa yhdessäoloa.

Paras saamasi joululahja?
Niitä on muutamakin, Hoolta kolmena viime jouluna saadut lahjat; guessin kaulakoru, dolce&gabbanan kello ja iphone 5s.


Kuvaile unelmiesi joulu?
Haluaisin joskus vielä vuokrata jonkun tilan jossa voitaisiin viettää joulua ihan koko suvun kanssa. Toivottavasti tää joskus vielä toteutuu...

Ärsyttävin joululaulu?
En mä kyllä osaa nimetä niitä yhtään. Joskus aikoinaan kaupassa työskennelleenä niitä tursui korvista monikin, mut nyt en kyllä osaa nimetä yhtään kun ei oo tullut liikaa kuunneltua mitään.


Mitä jouluvalmisteluja olet tehnyt tälle vuodelle?
Toistaiseksi olen vaan paketoinut lahjat ja koristellut kodin. Osa paketeista on vielä toimittamatta oikeisiin osoitteisiin. Anoppi on luvannut puuhailla laatikoita ja sen sellaista kun ovat kanssamme aaton. Alkuviikosta tulee ehkä enemmän itse tehtyä vielä valmisteluja. Miten mun aika riittää? Jaiks!

Paras joulujuoma?
Ehdottomasti glögi.

Kuusi? Oikea? Muovinen?
Sen oikeasta kuusesta tulevan roskan vuoksi muovinen. Ja on se vaan näiden pienten lasten ja koiran kanssa ihan ehdoton.


Käykö teillä joulupukki?
Tottakai! Mun mielestä joulu ei oo lapsille joulu ilman pukkia!

Paras joulumuistosi lapsuudesta?
Niitä on monia! Muistan miten jännää oli aina odottaa sitä pukin tuloa. Kytättiin ikkunalla monta tuntia ja vapistiin jännityksestä.

Aaton pukeutuminen, hienostellen vai hölläillen?
Silleen semisti. Mukavissa mutta hieman juhlavissa kuteissa.


Lempilaatikko?
Kyl se on se perunaloota.

Paras joulusuklaa?
Ehdottomasti After Eight, Nam!

Tortut vai piparit?
Kummatkaan ei kuulu mun lemppareihin, mut ehkä pipareita tulee enemmän mussuteltua juustojen kera.


Haastan myös mukaan kaikki blogikollegat, jakakaahan tekin vielä joulun alla omat lempparinne ja pistäkää haastetta eteenpäin.

Joko teillä siellä ruudun toisella puolen on kaikki jouluvalmistelut tehty?



2 kommenttia:

  1. Tähän mä vastaan vielä tänään! Tää on kiva ^_^ Pääsee lukemaan vähän tarkemmin jouluisista lempijutuista!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ❤️