tiistai 8. heinäkuuta 2014

Arvet raskauden

Esikoista odottaessa mä säästyin raskausarvilta. Ei siis kertakaikkiaan arven arpea mihinkään koko odotusaikana, vaikka en rasvannut yhtään. Vasta synnytyksen jälkeen huomasin saunassa, että yks haalean vaalea arpi oli tullut mahaan. Kuulinkin sitten jälkeenpäin, että niitä voi tulla vielä nopeasta vatsan palautumisestakin ja rasvata pitäisi myös silloin.

Nyt tätä kakkosta odottaessa mulla ilmestyi alavatsaan raskausarpia. Aloin heti rasvaamaan huomattuani ne ja ne on pysyneet aika lailla aisoissa sen jälkeen. Pari hassua uutta tainnut ilmestyä. Nyt onnekseni tiedän jatkaa vatsan rasvausta myös synnytyksen jälkeenkin.

Esikoisen odotuksesta mulla tuli myös suonikohjuja vasempaan jalkaan. Raskauksien välissä ne hieman laski, eivätkä olleet niin mahdottoman häiritseviä, mutta näkyi kuitenkin. No kakkosta kun aloin odottamaan, niin eiköhän ne ilmestyneet taasen ja vielä korkojen kera, eli myös oikeaan jalkaan. Mulla on 10kg ollut nyt vähemmän painoa kun esikoista odottaessa ja siis silti, SILTI mun jalat on särkenyt enemmän ja suonikohjuja on enemmän. Ihan käsittämätöntä?

Suoraan sanottuna mua jännittää miltä mun kroppa näyttää synnytyksen jälkeen. Kehtaako sitä koskaan enää mennä bikineissä uimarannalle tai -halliin? Kehtaanko mä enää käyttää minishortseja kesäsin? Nyt kun siihen on ollut selkeä syy, niin on kehdannut uimahallissa näyttäytyä. Mutta sen jälkeen kun masu on poissa, kehtaanko mä enää?

Oon lukenut niistä suonikohjujen vaahdotuksista ja oonkin pohtinut, että jos niitä paljon jää, mä harkitsen sitä toden teolla. Onkohan raskausarpien haalentamiseen jotakin kikkoja?

Onneksi se palkinto näistä arvista on kuitenkin mittaamattoman arvokas. ❤️

Onko muita joilla raskausarpia ilmestynyt vasta toista odottaessa?

Kokemuksia suonikohjujen vaahdotuksista?

Huomenna poksuu rv 42 ja jännä päivä tiedossa. ;) Hyvää yötä ihanaiset lukijat! ❤️

❤️annieweliina

Ps. Tajusin just et pitkästä aikaa postaus ilman kuvia. :D

2 kommenttia:

  1. minulle, esikkoa oottaessa ei mitään ei ees teiniaikaset alkanut punottaa mutta nyt ne vanhatkin punottaa ja tullut uusia.. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin sitä luulis että siitä esikosta niitä tulee kun vattanahka venyy ekaa kertaa ääriään myöden. En tajuu miks ne ilmestyy toisesta raskaudesta?! :/

      Poista

Kiitos kommentistasi ❤️