torstai 24. heinäkuuta 2014

Libero vai Pampers vai....?

Synnytyssairaaloissahan on tarjolla ainoastaan Liberon vaipat ja mukaasi saat myös Libero-kassin joka sisältää Liberon näytteitä. Esikoisella mä käytin alussa Liberoa, mutta kun joka päivä oli ainakin yhdet pissat kyljellä, mä päätin vaihtaa pampersiin ja Pampers hänellä on edelleenkin käytössä. Jostakin oon kuullut, että pampersit on kehitetty erityisesti poikavauvoille, tiedä sitten pitääkö paikkaansa?


Nyt mä oon käyttänyt vähän molempia, sillä oon saanut lahjaksi sekä Liberoa , että Pamperssia. Jotakin oli vaippakakussa, jotakin sain paketillisen babyshowereilla ja jotakin nyt vauvan syntymän jälkeen survival kitissä.


Yks päivä mä huomasin, että Juniorin pylly vähän punoittaa ja oon laittanut siihen bebanthenia rauhoittamaan. Ongelmana on vaan sellainen, etten tiedä kumpi vaippa on ärsyttänyt pienen pyllyä, joten nyt otin käyttöön nyt pelkästään Liberot ja katson kumpaan suuntaan menee. Toinen ongelma on se, että myöskään Junnulla ei Liberot pidä yhtään niin hyvin kuin Pamperssit ja vähän väliä on peet pitkin selkää tai pissat pitkin kylkeä. Eli mä toivon, että Pampers ei ole se vaippa joka tuota pientä pyllyä punoittaa vaan nimenomaan tuo Libero. Jotenkin mä en oo osannut lapsille edes kokeilla muuta kuin näitä kahta suosituinta merkkiä. Jos nyt kuitenkin käy niin, että Pampers saa aikaan vaippaihottumaa ja Libero ei meidän poitsulla pidä, niin...

Mitä vaippamerkkiä suosittelisitte? Mitä teillä käytetään?

❤️annieweliina

14 kommenttia:

  1. Lidlistä saa parhaat vaipat! Oikeesti :D ainakin mun mielestä! On edullisia ja mun mielestä melkeen samanlaisia kun pampersit, yhtä ohkaisia ja joustavia! Kannattaa kokeilla. Paketti ei paljon maksa.. Et jos et vaikka tykkääkään! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meille taas on käyny aina Liberon vaipat, mutta niin ne on jokainen pieni niin erilainen. <3
      Kannattaa kokeilla myös muumivaippoja ja juurikin noita Lidlin (niitä välillä ostettiin esikoiselle).
      Toivotaan että löydätte juuri teille sopivan vaippamerkin. :)
      Niin ja pyllyn punoittaminen voi johtua osittain myös näistä helteistä..ilmakylpyjä kannattaa näin helteellä antaa vauvalle. :)

      Poista
    2. Täytyy kokeilla! :)

      Joo sen unohdinkin mainita tossa tekstissäni, että yks vaihtoehto on kans nää helteet mikä voi pistää pyllyn punoittamaan ja Junnu onkin ollut ilman vaippaa aina kun tilanne sallinut. :)

      Poista
  2. Meillä Pampersit teki tytöille vaippaihottuman. Pylly oli ihan punainen, kun vaihdettiin liberoihin ei sitä ongelmaa ollut. Liberot on nytkin käytössä, välillä on käytetty muumeja, kun sain niitä kaverilta niin paljon ja lidlin vaippojakin testasin kehujen perusteella. En tykännyt yhtään, sekä muumit että lidlin vaipat päästää mun mielestä kosteutta heti parin pissan jälkeen läpi. Liberoissa ei sitä ongelmaa ole ollut missään vaiheessa, eikä myöskään ole tullut ihottumia. Mutta sekin on niin lapsesta kiinni. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo nää vauvathan on yksilöitä kaikki, että se mikä toimii jollain ei välttämättä toimikkaan toisella. :) noista muumeista mä en digannut yhtään kun niitä oli muumimaailmassa talvella kävästessä tarjolla lastenhoitohuoneessa, että niihin mäkään en lähde pennejäni tuhlaamaan... ;)

      Poista
  3. Meillä meni tyttövauvalla kans pampersit. Liberoista aina kaikki niskassa tai kyljellä. Sama oli kun vaihdettiin housuvaippoihin, niin pampersit voitti senkin. Lidelin vaippoja kannustan myös:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä noita lidlin vaippoja mä testaan kun niitä on niin paljon liputettu... :)

      Poista
  4. Me jos erehdytään laittaan 1v8kk pojalle Libero niin ei mee kahra tuntia kun on tullut pissat läpi. Aivan surkeita! Pamperseista ei tartte huolehtia tai katella kelloa. :)

    VastaaPoista
  5. Meillä oli aikoinaan esikoisella enimmäksee liberoa käytössä, pamperssit teki punoitusta ja tuntuivat jotenkin kovin kosteilta heti pienen pissan jälkeen.
    Nyt uudella tulokkaalla onkin käytetty oikeastaan vallan liberoita, ikää hänellä on tänä yönä 3 viikkoa ja yhdet niskapeet on saatu. Pissat tulee läpi melko helposti yön jälkeen, olenkin miettinyt jos kokeilisi yövaipaksi jotakin muuta vaihtoehtoa. Muuten tykätään kyllä liberoista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis varsinkaan yöllä meillä ei nuo pidä, mutta kyl sitä päivälläkin tapahtuu useasti. Nyt on kohta kaapissa olevat liberot käytetty ja pyllypunotuskin on poissa. Seuraavaks testaan loput pampersit ja katotaan kuin meijän käy. :D

      Poista
  6. Ihania vaippapeppukuvia! Ja meillä on Liberot käytössä! :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ❤️