tiistai 17. kesäkuuta 2014

LeipuriHiiva innostui

Mä oon ollut niin väsynyt, etten kertakaikkiaan oo jaksanut postata. Tuntuu, että näin omakotitalon omistajana ei hommat lopu ikinä ja aikaa ei riitä mihinkään muuhun. ;) No eilen oli kuitenkin Hoon synttärit ja päätettiin ilahduttaa isi mutakakulla, joka on ihan sen lempparia.


Tää on aivan sairaan helppo tehä ja ohjeen oon saanut mun ihanalta tädiltäni Pikku-Marialta, kiitos muru tää oli niiiiiin herkkua ja mä onnistuin, jes! ❤️ Tää on meinaan aika vaikee saada onnistumaan sillä jos on liian kauan uunissa menee kuivaksi ja jos taas liian vähän aikaa, niin on liian löysää ja joutuu lusikoimaan. Viime kerralla kun tein tätä ekaa kertaa niin se jäi liian löysäksi mut nyt mulla kävi tuuri ja onnistuin! :)

Mutakakku

200g tummaa leivontasuklaata
200g voita
2 dl sokeria
4 munaa
2 1/2 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta

- Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi.
- Sekoita joukkoon jauhot ja leivinjauhe sekä sulatettu voi ja suklaa -> kääntele varovasti.
- Kaada taikinaseos voideltuun + korppujauhotettuun vuokaan.
- Paista uunin alatasolla 200c n.15 min.


Me ei siis oltu kutsuttu ketään kylään ja innostuin sitten leipomaan vähän enemmänkin ja tein myös suolaisia pikkupizzoja. Kakun kanssa oli lisäksi myös vaniljajäätelöä ja mansikkapyrettä. Siitä huolimatta, ettei ketään oltu erikseen kutsuttu, niin kävihän meillä sukulaisia ja ystäviä nauttimassa pöydän antimista ja onnittelemassa Hoota.



Lucas on nykyään meidän perheessä se joka juhlissa antaa paketit päivänsankarille. Hän on tästä kunniasta aina ihan innoissaan ja olisittepa nähneet pikkumiehen ilmeen nyt kun hän sai antaa isille paketit. Mä oon itse luonteeltani sellainen, että tykkään ilahduttaa muita. Taitaa siis pikkumies tulla äitiinsä. ;)



Ostettiin isille uusi löylykauha ja takkasetti. Vanha löylykauha oli nähnyt jo niin paljon elämää, että lensi muutossa roskiin ja takkasettiä kun ei entuudestaan ollut ja sille on nyt uudessa kodissa tarvetta. Miehille on aina ihan hirveän vaikea ostaa lahjoja, mut nyt tarvelistalla on niin paljon kaikkea, että mulla ei hetkeen oo varmasti ongelmaa pähkäillä näitä isin lahjoja. :)

Tuottaako miesten lahjat teille päänvaivaa?

Olin muuten eilen neuvolassa ja kun katottiin uutta aikaa ens viikolle, mä tajusin että mun laskettu aika on jo ens viikolla. Juniori voi siis tulla minä hetkenä hyvänsä ja pinnasänkykin on viel kokoamatta, hups! No tietääpähän isi ainakin mitä tekee kotona Lucaksen kanssa kun äippä on vauvan kanssa laitoksella. ;) Juhannuskin se siellä jo häämöttää, eikä me olla suunniteltu jostain sattuneesta syystä sitä yhtään. Kotona siis ollaan (jos ollaan) ja grillataan ja saunotaan ja chillaillaan. ❤️

Ulkona on ihan järkky myrsky ja hrrrrrr siel on kylmä. Toivotaan et saadaan kuitenkin jussiksi suht lämpimät ilmat, joten aurinkoisempaa loppuviikkoa! ❤️

❤️annieweliina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ❤️