tiistai 10. kesäkuuta 2014

Yläkäyrillä paukkuu

Kukkuluuruu pitkästä aikaa! Paikkakunta vaihtui siis viikko sitten ja olinkin heti viime viikolla täällä uudessa neuvolassa rv 36+6 ja sf-mitta oli 38, eli yläkäyrän yläpuolella paukkuu menemään..auts! Puhuttiin terkan kanssa, et jos pääsisin ylimääräiseen ultraan vauvan koon tarkistamiseksi ja yleensä kuulemma lääkärit tekevät nämä lähetteet, joten hän lupasi selvittää asian lääkäriltä ja palata asiaan. Kävin sitten eilen neuvolassa antamassa streptokokki-näytteen (tämä kuulemma otetaan vuoden alusta lähtien kaikilta raskaanaolevilta) ja terkka sanoi, että mulle pitäisi tulla lähete tyksiin ultraan ihan näinä päivinä. Ihan kivaa päästä ylimääräiseen ultraan ja nähä vauva, mut hippasen kyllä jännittää minkä kokoinen poitsu siellä sit oikeen lymyilee.

Mua on alkanut ihan mielettömästi jännittämään tuleva synnytys. Lucaksen synnytystä en jännittänyt etukäteen yhtään, vasta salissa purskahdin yhtäkkiä itkuun kun kaikki tapahtuikin niin yllättäin ja nopeasti. Oon nähnyt painajaisia, etten jaksa synnyttää ja että mua sattuu ihan mielettömästi, enkä pysty. En tiedä johtuuko tää jännitys nyt siitä, että tietää mitä odottaa vai onko tuo vauvan koon arvuuttelu vaan saanut mut raiteiltaan. Just kun mä pomppisin ilosta, että juniori on oikein päin masussa, niin nyt sitten alettiinkin jännäämään uutta asiaa. No, eiköhän tää tästä kun saan nyt varmuuden onko vauva tosiaan iso vai ihan normikokoinen.

Mua on alkanut iltasin supistelemaan aika lujaa ja juniori melskaa aika lailla, niin et koko masu menee ees taas. Liikkeet tuntuu jo melko teräviltä ja kylkiluut on kyl aika koetuksella välillä. Musta mun maha on myös laskenut jo jonkin verran, sillä rinnan alle on ilmestynyt sellanen hassu kolo. En tiedä kuvittelenko vaan, mut kyl Hoo sanos tossa yks päivä myös, et onks se vähän valahtanu?! Oiskohan siis synnytys jo pikkuhiljaa lähellä? Jotenkin mulla on tästä ollut sellainen olo, ettei hän viihdy siellä ihan loppuun asti. Hoon kanssa juteltiin aiheesta yks ilta ja hän totes vaan että 'niin varmaan, katotaan vaan niin ollaan siellä käynnistyksessä taas rv 42...' Toivottavasti ei kuitenkaan! :)


Onks toi maha teistä ihan jätti tai onks se yhtään laskenu?

Onks kohtalotovereita isosta sf-mitasta? -Minkä kokoinen vauva syntyi?

❤️annieweliina

4 kommenttia:

  1. Mulla mennyt koko raskauden sf-mitta yläkäyrän yläpuolella. Tällä hetkellä menossa rv36 ja melko samoilla mitoilla taidan mennä, kun sinäkin. Painoarvioultrassa veikkasi lääkäri vauvaa syntyväksi noin neljä kiloisena. Lapsivettä mulla reilusti, mutta kuitenkin normaalin rajoissa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huh, helpottapa kuulla, että näillä mitoilla kuitenkin vain neljäkiloista arvioitu. :) mulla esikoinen oli 4020g syntyessään ja sf-mitta oli näillä viikoilla 35. Toivottavasti mullakin siis lapsivettä reilusti.. ;)

      Poista
  2. mun silmään maha on iso mutta IHANA! <3 toivotaan että pääset ylimääräiseen ultraan jotta ei tarvitse jännäillä vauvan koon takia :) miehen siskolla sf mitta huiteli koko raskauden yläkäyrillä mutta poika oli 3,5 kiloinen syntyessään! :)

    VastaaPoista
  3. Kiitos ihanasta kommentista! ❤️ Tänään tosiaan painoarvioultrassa selvisi, että lapsivettähän siellä on reilusti. :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ❤️