torstai 11. syyskuuta 2014

The Ristiäiset

 Niclas Evert Aleksander

sai meidän nuorimmainen nimekseen viime sunnuntaina. Juhlia järjesteltiin koko viikko yötä päivää ja äiti oli välillä kirjaimellisesti vähän väsynyt. Väsättiin Isihoon kanssa joka ilta muutama 'ristiäiskarkki', sillä olin sellaiset aikoinaan väsännyt Lucaksellekkin, niin pitihän sellaiset tietysti pikkuveljenkin ristiäisiin tehdä. Inspiraationi olin saanut tädiltäni, joka oli samanmoiset väsännyt myös aikoinaan lastensa ristiäisiin. Hirveä homma, pientä nypläämistä, mut lopputulos ihan best. ❤️




 

Perjantai-iltana tehtiin mun äidin ja hyvän ystiksen kanssa pikkuisten jalanpohjien mallisia pikkuleipiä ja niihin kirjattiin pikeerillä N niin kuin Niclas. Alunperin oli tarkoitus kirjailla niihin koko nimi, mutta pikeerin löysyyden vuoksi, vaaditaan ehkä vähän vielä treeniä. :) yllättävän helppo tuo pikeeri oli kuitenkin itse tehdä ihan omanvärisekseen.

Meillä oli ristiäisissä lapsia tosi paljon ja mä olin päättänyt väsätä heitä varten karkkibuffetin. Lasten 'karkkipöytään' mä sitten väsäilin itse turkoosin sweets - viirin ja kaksi turkoosia pompomia.

Tuli lauantai ja iski jo paniikki. Koko päivän mä väsäilin mun äidin ja anopin kanssa voileipäkakkuja ja illalla vielä muffinssit valmiiksi cupcakeja varten, tarkoituksena kuorruttaa ne vasta seuraavana aamuna. Olin pyytänyt kahvinkaatoapuun keittiöön hääräilemään mun ystävän Jasminan. Tää ihanainen tuli sitten meille yöksi hääräämään mun kanssa niitä muffinsseja ja laittoi vielä mun hiuksetkin aamulla. Kiitos avusta ihana ystävä, hovikampaaja ja "keittiöemäntä", oot ihan korvaamaton. Pus! ❤️

Ristiäiskakun mä tilasin mun luotto kakuntekijältä Leipuri Diivalta ja se oli jälleen kerran UPEA. Vaikkakaan Niclaksen nimi kakussa ei ollutkaan sillä fontilla, mistä alunperin oli puhe, sillä harmikseen hänellä oli napsahtanut muotti poikki Evertin kohdalla. Pikku juttuhan tuo kuitenkin. Mun toinen mamma teki muutamat söpöt turkoosit ambrosia-kakut ja toinen mamma värkkäsi kaikki kukka-asetelmat.











Ristiäiset sujui hyvin. Niclas oli kirkossa suurimman osan ajasta tosi tyytyväinen, mutta lopussa alkoi vähän kuumuus ja väsymys painamaan. Kahvitilaisuudessa otettiinkin sitten univelat takaisin. Vieraat näytti viihtyvän ja tarjottavatkin riitti mainiosti. Kerrassaan upea, onnistunut ja täydellinen päivä. ❤️ Vaikka välillä juhlia järjestellessä väsymys painoi, kiirettä piisasi ja ärräpäät lenteli, niin se lopputulos aina palkitsee. Joskus sitä ehkä saattaisi päästä vähän helpommalla, ellei olisi tälläinen totaalinen perfektionisti, mutta minkäs sitä ihminen luonteelleen mahtaa. :D



Kiitos vielä kerran kaikille vieraille, ihanille kummeille sekä mua järjestelyissä auttaneille. Teitte näistä pienen miehen ensimmäisistä juhlista täydelliset. ❤️

❤️annieweliina

6 kommenttia:

  1. Ihanat juhlat teillä ollu ja ihania herkkuja ollut tarjolla. :)
    Nuo karkit on kiva idea ja varmasti kaiken sen näpertelyn arvoiset ja tuo kakku on mahtava. :)

    VastaaPoista
  2. Mistä tuota piparikuirrutetta saa? Entä piparimuotin?
    Toivepostaus: kun itselläni on 1\2013 ja 8/2014 syntyneet pojat niin miten teidän päivät sujuu? Onko isoveli mustasukkainen? Yleensäkin kiinnostaa miten arki kahden pienen kanssa sujuu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tein tuon pikeerin itse. Kananmunanvalkuista, tomusokeria ja sitruunamehua sekä elintarvikeväriä värjäyksessä. Tosi peace of cake tehdä. :)

      Hei mä koitan saada pian toteutettua sun toiveen... :)

      Poista
  3. Vau mitkä ristiäiset teillä ollut! Tavoitetta itsellekin sitten seuraavalle kerralle. Todella kaunista ja ihanat tarjottavat olleet. :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ❤️