lauantai 27. syyskuuta 2014

Toivepostaus: Arjen tohinat!

Mä sain taannoin toiveen, että tekisin postauksen meidän arjesta. Tää on nyt vähän kestänyt, mut parempi myöhään kuin ei milloinkaan. 

Miten menee siis meidän päivät yleensä?

Aamulla me herätään siinä seitsemän ja kahdeksan välillä, pestään hampaat ja huitastaan aamupalat nassuun. Mä hoidan toisen lapsen ja isiHoo toisen aamutouhut, vuorotellen vähän kuitenkin. Yleensä isiHoo ulkoiluttaa aamulla koiran. Tässä vaiheessa mä alankin väsäilemään meille lounasta, jotta voidaan lähteä leikkipuistoon, niin on ruoka valmiina kun tullaan takas kotiin. Touhutaaperolle vaan on aina keksittävä jotakin mieluisaa tekemistä siksi aikaa sillä ei malttais millään odottaa puistoon pääsyä.






Puistossa mä touhuilen Lucaksen kanssa ja pikkuveli vetelee sikeitä vaunuissa. Joskus satunnaisesti häntä ei unet siinä vaiheessa napostele ja silloin pääseekin äidin syliin katselemaan kun isoveikka tekee hiekkakakkuja.

Puistosta me köpötellään kotiin lounaalle. Laitan Lucakselle ruuan ja maidon, jonka hän syö itse ja tällä välin mä imetän Niclaksen. Ruuan jälkeen molemmat pojat nukkuu päiväunet. Lucas huitelee kahdestatoista kolmeen asti ja Niclas ottaa siinä yhden maissa vähintään puolentoista tunnin tirsat. Lisäksi torkahtelee päivän mittaan vielä muutamaan otteeseen. Tämä poikien yhteinen päiväunihetki on siis sitä äidin omaa laatuaikaa, jolloin mä kylläkin yleensä laitan pyykkejä, tiskejä, siivoan tai bloggaan. Mä oon tosi huono ottamaan päiväunia tai lepäämään vaikka välillä ehkä tarttiskin, mut jotenkin tuun entistä pökkelimmäksi varsinkin niistä päikkäreistä, joten oon päättänyt jättää ne suosiolla väliin.

Poikien herätessä päiväunilta me syödään välipalat ja häärätään jotakin joko sisällä tai mennään taas pihalle touhuilemaan. Riippuu ihan siitä miten paljon isoveljellä on energiaa. Yleensä jos menee pisin seiniä niin siirrytään suosiolla ulos. Se on jännä, miten se energia katoaa heti paljon matallemmalle siellä ulkona hääräillessä, eikä ole sellaista hirveetä säätämistä kuin sisällä. 



Sitten onkin taas päivällisaika. Yleensä teen aamulla sen verran ison satsin sapuskaa, että me syödään koko päivä samaa ruokaa. Aika ei millään riittäis tekemään kahta erilaista ruokaa päivässä ja eineksiä mä en suosi, satunnaisia kertoja lukuunottamatta. Tuoreista aineksista saa tosi nopeasti ja helposti hyvää ruokaa mielikuvitusta käyttämällä ja näkemällä vähän vaivaa helppojen reseptien etsintään. Mitäs muuten tykkäisitte jos kerran viikossa julkaisisin jonkun helpon ja nopean ruokaohjeen arkea helpottamaan?

Imetyshetkiin mun on keksittävä Lucakselle aina jotain tekemistä, tai muuten poika turhautuu ja alkaa tekemään pahojaan. Värityskirja ja värikynät, titi-nallea tai fröbelin palikoita pyörimään tai lukemaan kirjaa äidin viereen, nää on yleensä in tällöin.



Iltatouhut meillä jakautuu pääsääntöisesti niin, että IsiHoo hoitaa Lucaksen ja mä Niclaksen. Syystä, että Niclas tarvii tissiä ennen nukkumaanmenoa. Jos Niclas sattuu menemään aiemmin nukkumaan, niin mä haluan ehdottomasti hoitaa Lucaksen iltatoimet. Pojat menee pääsääntöisesti nukkumaan 21.00. Molemmat pojat laitetaan omiin sänkyihinsä iltapalan jälkeen ja jätetään sinne. Kumpaakaan ei erikseen nukuteta vaan nukahtavat itsekseen.

Tän jälkeen alkaa äidin ja isin 'laatuaika'. Eli siivoillaan paikat kuntoon huomista päivää varten ja mä alan todennäköisesti bloggaileen ja IsiHoo kyttää tulosruutua. Todellista laatuaikaa, heh! Mulla on paha tapa valvoa puoleen yöhön asti ja sit aamulla ihmettelen miks oon niin pirun väsynyt. Tarttis opetella kyllä menemään aikaisemmin nukkumaan.



Kylpypäivä on kerran viikossa, mutta Lucas käy suihkussa joka ilta "yksinään" (jompi kumpi meistä levittää shampoot päähän ja tarkkailee häntä pukuhuoneesta) ja Niclakselle tehdään kunnon aamupesut joka aamu vaipanvaihdon yhteydessä. Kylvyssä me käydään niin, että saunotaan samalla. Yleensä jompikumpi menee toisen lapsen kanssa ensin ja toinen tulee perässä toisen kanssa. Molemmat vanhemmat saa siis saunoa "rauhassa" myös hetken. Välillä jos tahdotaan se meidän yhteinen rauhallinen saunahetki kahdestaan niin kylvetetään pelkästään lapset ensin, laitetaan heidät unille ja mennään sit ite saunaan.

Tällä viikolla mä aloitin taas treenaamisen Elixiassa muutaman kuukauden tauon jälkeen. Käytiin Niclaksen kanssa Elixia Babyssa ja Lucas oli lapsiparkissa ekaa kertaa pitkään aikaan. Kun mä menin hakemaan Lucasta, hän oli oven takana itkemässä täyttä häkää. Siis mun ylireipas  poika joka ei vierasta ikinä? Siellä oli tosi paljon lapsia ja oli ollut aika levotonta, eli lapset itkeskelleet paljon. Itkuhan tarttuu, joten todennäköisesti se oli tarttunut Lucakseen muista, tai sitten häntä harmitti vaipassa lymyillyt kakka. Ens viikolla mennään taas uudestaan, katotaan mitenkä sujuu. Tarkoitus olisi käydä ainakin 2 kertaa viikkoon, ElixiaBaby Niclaksen kanssa ja ElixiaJunior Lucaksen kanssa. Luksusta olis jos pääsisin vielä lisäks 2 kertaa salille tai jollekkin ryhmätunnille.

Ainakin kerran viikkoon ruokakauppareissun lisäksi me kävästään jossain moikkaamassa kamuja tai shoppailemassa tai kirppistelemässä. Millon mitäkin.

Tälläistä tiivistettynä pieneen pakettiin on meidän arki. Saakohan tästä mitään selkoa? Kysykää ihmeessä jos jäi jotain epäselvää! On jotenkin niin vaikea kirjottaa yksityiskohtaisesti sellasista itelle niin selkeistä asioista.

Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille!

❤️annieweliina

7 kommenttia:

  1. pitänee lukea paremmalla ajalla, mutta voi vitsit noi keltaiset koirahaalarit on ihanat! :D

    VastaaPoista
  2. Minä laitoin toiveen, meillä kun aamut yhtä hulinaa niin kiva oli lukea miten teillä menee. Ja joo, ehottomasti haluan helppoja ruokaohjeita, joita myös lapsi voi syödä. Ideat meinaa välillä loppua ja paljon syödään keittoja.
    Meidän nuorempi poika nyt kuukauden ja ulos lähteminen aamulla haasteellista. Onko teidän pienellä jo tietty rytmi?
    Minä odotan, että vauva vähän kasvaa niin käydään perhekerhossa. Käytiin esikoisenkin kanssa ihan vauvan syntymään asti ja odotan jo milloin päästään taas.
    Onko teillä tuplarattaita ollenkaan?
    Käyttekö koko perhe shoppailemassa yhdessä vai käytkö kolmestaan poikien kans. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Välillä aamulla mä saatan laittaa Niclakselle jo vaatteet päälle ja vaunuihin "odottamaam" terassille itkuhälärin kanssa, kun yleensä silmät menee aina kiinni kun laittaa puvun päälle. Sit saan rauhassa puettua itseni ja Lucaksen. Kyl meilläkin joskus aamut venähtää pahastikkin. :/

      On meillä tuplarattaitakin, kaksin kappalein. :D matkamalliset ja emmaljungat puisto- ja lenkkeilykäyttöön. Sit on viel lisäks noi yksittäiset.

      Ruokakaupassa me käydään koko perhe yhdessä, mut shoppailemassa ja kirppistelemässä mä käyn poikien kaa kolmisin. :)

      Poista
    2. Ainiin, jäi vastaamatta vielä tuohon Niclaksen rytmiin, että ei meillä oikeen vielä tiettyä rytmiä taida päivisin olla, mutta öisin kyllä.

      Poista
  3. Ihanat me&i vaatteet :) täällä myös niiden fani! ;) ♡

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ❤️