maanantai 17. marraskuuta 2014

IpanaPöperöt osa 8

Mulla meinas iskee kertakaikkisesti paniikki tänviikkosen pöperön kanssa. Pää löi ihan tyhjää ja mielessä pyöri vain jo mun julkaisemat ruoat. Yleensä mä oon tehnyt tän postauksen ajoissa valmiiksi luonnoksiin, mutta nyt se oli vaan jostain syystä jäänyt unholaan. Jääkaapissa oli jauhelihaa joka piti käyttää ensimmäisenä, joten siitä siis piti toteuttaa jotakin. Sain mä jotakin sieltä aivonystyröistä kiskaistua...



Lihaperunavuoka

n.15 keskikokoista perunaa
1 sipuli
400g jauhelihaa
1 fondue chef beef
8 dl maitoa
2 kananmunaa
2 tl jauhelihamaustetta
ripaus suolaa
ripaus mustapippuria
ripaus paprikamaustetta

Kuori ja viipaloi perunat ja pilko sipuli. Kuullota sipuli ja lisää joukkoon jauheliha, ruskista ja mausta fondue chefillä. Voitele vuoka ja lisää viipaloidut perunat ja sekoita joukkoon jauheliha. Sekoita munamaidon joukkoon mausteet ja lisää vuokaan. Laita vuoka uuniin 200c noin 50 minuutiksi.



 

Mä teen kaikki ruuat yleensä ihan omasta päästäni ja summamutikoissa. Pahoittelen siis noita mausteiden määriä, kun en osaa yhtään arvioida paljonko sinne sekaan heittelen. Tämän vuoksi mulla lukee aika usein näissä ohjeissa "ripaus". Maistamalla sitä ruokaa tehdään, eikö?! ;)
20 minuuttia olin kiinni keittiössä kun viipaloin perunat ja paistoin jauhelihan. Eli nopeasti olin taas lasten kanssa menossa mukana, vaikka itse ruoka ei vielä ihan valmista ollutkaan, joten lasken tämän myös nopeisiin ja helppoihin ruokiin tämän vuoksi. Mentiin pihalle siksi aikaa kun ruoka oli uunissa ja kun tultiin sisälle, meillä oli valmista uunituoretta ruokaa tarjolla. Niin helppoa ja nopeaa, hyvää ja tuoretta. Nam!

Bon appetit!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ❤️