lauantai 22. marraskuuta 2014

Kohti hyväunisia öitä?

Äidin pieni vauva siirtyi tänään omaan huoneeseen nukkumaan. Vaikka kuinka sydämestä riipaisee noin pientä laittaa yksinään nukkumaan, mutta jos tämä siirto antais meille kaikille paremmat unet. Ei oo pikkumiehen yöunia enää häiritsemässä iskän kyljenkäännöistä nitisevä sänky eikä äidin maidontuoksu.


Yöt meillä on jo mennyt vähän paremmin, mutta parantamisen varaa on siis edelleen. Tämän takia testataan nyt myös tätä vaihtoehtoa. Niclas on nyt tunnin sijaan herännyt noin kahden tunnin välein ja mun mielestä sekin on vaan ihan liian usein. Neljä tuntia pitäis ainakin tuon ikäisen vauvan yöllä nukkua putkeen ilman nälkää. Mä aloin imettämään Niclasta istuvalteen sängynreunalla yöllä, makuuasennon sijaan ja sen jälkee yöunet hieman parani. Tuntui, että poika sai paremmin maitoa rinnasta istuen kuin makuulteen. Kun imetin makuulteen nukahdin usein itsekkin heti, enkä tiennyt yhtään paljonko poika oli syönyt. Todennäköisesti tunnin välein heräilyjen syy siis oli yksinkertaisesti nälkä, sillä ilmeisesti poika oli itsekkin nukahtanut tissille syömättä. Mä toivon tämän omassa huoneessa nukkumisen tuovan meille täyspitkät yöunet tai ainakin neljän tunnin välit syömisiin.



Lucas siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan ollessaan 1v3kk, mutta mulla ei siirtoon ollut mitään kiirettä, sillä hän on aina ollut ihan super hyvä nukkumaan. Kaksikuisesta asti paineli kahdeksan tunnin yöunia ja vähitellen ne piteni kahteentoista tuntiin. Mä ja Hoo omataan molemmat ihan sairaan hyvät unenlahjat ja Lucas on kyllä ne perinyt meiltä molemmilta. Mä nukun kuin tukki kunhan saan unen päästä kiinni, joskus unen saaminen vaan kestää kauan. Oikeen ärsyttää kun Hoo nukahtaa aina ihan sormia napsauttamalla. Äidin kanssa jutellessa kävi ilmi, että mä olen vauvana ollut tuollainen samanlainen ähkijä kuin Niclas. Ulkona vaunuissa nukuin hyvin, mutta sisälle sänkyyn en malttanut asettua millään. Kaipa se sieltä sitten juontaa?! Peukut pystyyn, että tämä toimii.



Koska teillä on siirrytty omaan huoneeseen nukkumaan?



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ❤️