lauantai 9. elokuuta 2014

Hiuskriisin taltutus kotikonstein

Niin kuin aiemmin höpöttelin, että mä podin hirveetä kriisiä mun tukasta ja koska tää tuli sen verran nopeella aikataululla, päätinkin sitten taltuttaa sitä vähän kotikonstein. En olis näin pikapikaa saanut kampaajalta aikaa ja mä kun oon aina ollut sellainen kaikkimullehetinyt! Mä en todellakaan edes muista koska mä oisin värjännyt hiuksia viimeksi kaupanväreillä, joten se hiukan jännitti. Lisäksi arvatkaapa vaan kuka siinä värjäysoperaatiossa oli päämestarina? Kukas muukaan kun H. :D saattaa olla kyllä, että jäi viimeiseksi kerraksi tällä yhdistelmällä sillä minä+H+hiusvärit=täydellinen katastrofi. :)

Katastrofi= Mulla oli väriä siis aika paljon muuallakin kun hiuksissa. Jaloissa, käsissä, rinnalla, korvissa, selässä, niskassa ja NAAMASSA ja meidän laivareissu seuraavana päivänä, jes! :D Onneks kuitenkin sain lärvini hinkattua puhtaaksi, joten pystyin perumaan ohimennen mainitsemat sanani "mä en lähe mihinkään laivalle!" Ehkäpä ens kerralla mä meen kuitenkin sinne kampaajan penkille tai levitän itse sen värin sinne tyveen ettei tuu hiuskriisin tilalle parisuhdekriisiä. ;) no ei, ihan hyvin se meni, enemmänkin naurettiin sitä hirveetä säätämistä joka värjäämisestä koitui. :D


Värjäyksen toteutin tällä Schwarzkopfin million color hiusvärillä, sävyllä 3-0 Espresso Brown.

"Ensimmäinen kestävä, intensiivinen värijauhe - Uuteen värjäyskokemukseen. Hiusväri, jonka väripigmentit imeytyvät jokaiseen hiukseen antaen värille kestävän lopputuloksen. Hienojakoinen värijauhe sekoitetaan kehiteaineeseen; ihanan voidemaisesta ja kiiltävästä seoksesta näkee heti, kuinka intensiiviseltä lopputulos tulee näyttämään. Voide on helppo sekoittaa ja levittää hiuksiin, ilman valumista. Pakkauksen mukana tuleva kiiltohoitoaine hoitaa hiuksia ja ylläpitää sen väriloistoa. Upeaa, kestävää kiiltoa."

Mä ostin kaksi purkkia, sillä mulla on pitkät ja ihan mielettömän paksut hiukset. Nää kaksi purkkia riitti just ja just ja ehkä inan verran olis saanut olla lisää, sillä pientä osaa hiuksista jouduttiin tahkomaan toisiin hiuksiin kun olikin jäänyt vähän värjääntymättä.

Jos värjäätte tällä värillä niin pienenä vinkkinä, älkää tehkö samaa virhettä kun mä. Kannattais joskus oppia lukemaan ne ohjeet ennen kun alkaa säheltämään. ;) jauhe siis laitetaan sinne voiteen sekaan ja sekoitetaan keskenään ravistaen pulloa. Mä menin sitten hölmönä tässä vaiheessa jo laittamaan sen värjäykseen tarkoitetun "suppilopään" siihen väripulloon kiinni, vaikka se oli tarkoitus sekoittaa sillä tavallisella korkilla joka siinä oli kiinni, ennen kuin jauheen sinne laitoin. No tämä sitten aiheutti sen, että jauhetta meni sinne "suppilo-osaan" sekoittumatta ja se tukki sen niin, että kun värjäys piti aloittaa ei sieltä tullutkaan mitään ulos. Painettiin sitten purkkia niin kovaa, että varmaan arvaattekin miten siinä sitten kävi? Präiskis ja väriä kaikkialla muualla kuin hiuksissa. :D joten sekoittakaa väri sillä tavallisella tasaisella korkilla ja vaihtakaa vasta sitten se värjäyskorkki siihen pullon päähän. :)


Lopputulos oli kyllä silti kommelluksista huolimatta tosi hyvä. Väri antoi paljon uutta kiiltoa hiuksiin, joskin siitä tuli musta aika paljon tummempi kuin mitä väripurkki lupaili. Nää näyttää ehkä enemmän mustilta kuin ruskeilta ja tosi tummanruskea tän pitikin olla. Jokatapauksessa ei haittaa mua, sillä olin niin kyllästynyt hiusteni lämpiviin sävyihin ja halusin tilalle jotain todella paljon kylmempää sävyä ja tämä kyllä toteutui. Nyt sitä voi taas ainakin hetken olla tyytyväinen hiuksiinsa. ;)

Mitäs tykkäätte mun uudesta tukasta? Kumpi parempi? :D

Värjääkö muut kaupan väreillä hiuksiaan?

❤️annieweliina

2 kommenttia:

  1. Itekkin oon tykänny värjätä noilla million color hiusväreillä ja juurikin tuolla Espresso Brownilla :) Jotenkin paljon kivempi värjätä, kun muilla väreillä ja lopputulos on aina juuri sellainen kuin pitääkin! :) Ehkä paras hiusväri, mitä oon ikinä testannut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkäsin kans ja aion kyl jatkossakin värjätä sillä. :)

      Poista

Kiitos kommentistasi ❤️