maanantai 31. maaliskuuta 2014

Sokerirasitustestiä..

Täällä mä istun, terveyskeskuksessa sokerirasituksessa. Paastoverinäyte otettu ja se ällö glukoosilitku juotu. Lucaksen raskaudessa kun olin sokerirasituksessa, se litku ei ällöttäny mua lainkaan. Mut nyt, siis mä meinasin oksentaa. :( se maistu vaan ihan sikamakeelta litkulta, en oikeen saanut päähäni mitään hedelmää miltä se ois maistunu vaan sellasta limasta sokerilillua, yök. Muistan miten sillon viimeksi olin ihan ihmeissäni, miten ihmiset valittaa sen litkun olevan ällöä, sillä musta se ei ollut mitenkään ihmeellistä ja maistuikin mansikalta. Näköjään siis niitä litkuja vaan on erilaisia ja toiset on ällöjä ja toiset ei.


Niinkuin ilme kertoo, niin vieläkin ällöttää. Pthyi. Kaks tuntia vielä syömättä ja juomatta. Suu on ihan kuiva ja maistuu edelleenkin se ällö litku ja tekis mieli hörpätä vettä, mut ei auta. Seuraavat kaks tuntia odottelua, plääh! :D


Mä oon viime yöt nukkunut tosi huonosti. Selkä on ollut kipeä, enkä meinaa tän mahani kanssa enää muutenkaan löytää hyvää nukkumisasentoa. Perjantai iltana kun olin menossa nukkumaan, niin mulla alko yhtäkkiä ylävatsa sattumaan ihan hulluna. Mikään asento ei tuntunut hyvältä, ei kävely, ei makuultaan, seistessä, ei missään. Mä säikähdin ensin ihan mielettömästi, kunnes mua alkoi röyhyttää ja tunsin miten vatsa kuplis. Eli närästystähän se oli. Se kipu vaan oli ihan hirveetä. Kauhee puristus rintojen alapuolella ylävatsassa. Kyllä mua ennenkin on närästänyt, mutta ei se oo koskaan ollut mitään tällästä. Ja eniten ihmettelin sitä, miten se alko kuin salama kirkkaalta taivaalta, eikä varottanut mitenkään. Puol tuntia mä sit kärsin, kunnes närästyslääke auttoi. Huh! :) Onks muita närästänyt näin hurjasti?


Mun uusin himo, BisBisit. Mun tekee niitä jatkuvasti mieli ja sisältää tietty juuri niitä raskaana kiellettyjä, eli salmiakkia ja lakritsia. En oo silti malttanut olla syömättä, hyi mua! :D

Tästä sokerirasituksesta muuten terkka puheli, että edeltävänä iltana (mieluiten koko päivänä) ei kannata syödä viinirypäleitä, appelsiineja, vaalea leipää, jogurttia, muroja eikä tietenkään leivoksia tai karkkia, ettei ne anna virheellistä tulosta testissä. Onko muille annettu näin pitkä litanja? Sillä mulla oli Lucaksen odotusaikana eri terkkari ja sanoi silloin vaan noista karkeista, ettei niitä kannata edeltävänä iltana syödä. Eli en mä osannut silloin ees varoa syömästä mitään hedelmiä yms. ennen testiä. :o

Tulipas tästä oikeen valitus- ja sekapostaus aiheesta raskaus. Toivottavasti jaksoitte silti lukea? :)

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille! ❤️

-annieweliina

6 kommenttia:

  1. Eksyin toisen blogin kautta blogiisi ja täällähän oli vaikka mitä kivaa luettavaa!! :) Räiskyvät mielipiteet, paljon kuvia... I like!! :) Liityin lukijaksi, mukavaa alkanutta viikkoa teillekkin!
    www.porrosukka.blogspot.com

    VastaaPoista
  2. Ei mulle puheltu mitään edellisestä illasta :) Kunhan vaan oli sen vaaditun ajan syömättä ja juomatta. Olen kyllä huomannut, että sokerirasitus ohjeita on aika monta erilaista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on tullut kans huomattua et on monta erilaista. näköjään niin monta kuin on terkkaakin... ;)

      Poista
  3. Heipsan! Vieläkö sulla on ollut supistuksia? Mullakin on tuota närästysongelmaa – huhhei, todella inhottavaa. Saatan jopa öisin herätä siihen, kun korventaa niin paljon ja Rennien syömisestä tulee huono omatunto, vaikka sitä saisikin periaatteessa syödä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On ollut, etenkin työpäivinä. :( toi närästys oli kyl ihan jotain hirveetä, onneks ei oo tullut sen jälkee uudestaa.. (Koputtaa puuta) :D loppuko sulla supistelut ku jäit kotiin?

      Poista

Kiitos kommentistasi ❤️