maanantai 27. lokakuuta 2014

IpanaPöperöt osa 5

Mä huomasin, että mun pöperöruuat jotka olen julkaissut, on aika vahvasti jauhelihapainoitteisia. Joo meillä kyllä syödään tosi paljon jauhelihaa, sillä meillä kaikki tykkää tosi paljon jauhelihapohjaisista ruuista, etenkin Lucas. Mutta siis tää myös siksi, että jauheliharuuat myös valmistuu nopeasti ja sehän oli näiden IpanaPöperöiden juju. Tällä viikolla luvassa siis....




Jauheliharisotto

400g jauhelihaa
3 porkkanaa
1 sipuli
1 pss herne-maissi-paprikaa
1 fondue chef beef
3 dl riisiä
loraus öljyä
n.6 dl vettä
 ripaus mustapippuria
ripaus jauhelihamaustetta

Kuullota pannulla öljyssä porkkanat ja sipulit, sekä herne-maissi-paprikat. Lisää joukkoon jauheliha ja ruskista. Mausta fondue chefillä. Lisää riisit ja kuullota myös riisejä hetken aikaa jauhelihaseoksen joukossa ja lisää vesi. Anna porista n.20 min ja mausta jauhelihamausteella ja mustapippurilla.

Mä olen yleensä maustanut tämän myös ketsupilla, mutta koska Lucaksella on nyt ketsupit hyllyllä, niin tällä kertaa en sitä lisännyt vasta kuin omalle lautaselle ja Lucas näytti tykkäävän kyllä ihan ilmankin.

Bon appetit!

Onko näistä ollut helpotusta teidän arkeenne?

4 kommenttia:

  1. Kirjoittele vaan näitä, mä ainakin tykkään! Meilläkin syödään ihan hirveästi jauhelihaa. Välillä hieman huonolla omallatunnolla kun miettii ruuan monipuolisuutta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva et tykkäät. :) samaa huonoa omaatuntoa podetaan täälläkin välillä. Mut minkäs mahdat kun rinkelironkeli tykkää vaan jauhelihasta niin kovasti. Eipä oo ainakaan eineksistä kyse niin samapa tuo kait sitten.. :)

      Poista
  2. Tykkään kovasti näistä ohjeista :). Tein viime viikolla ohjeellasi italianpataa ja siitä tuli tosi hyvää. Kohta 1,5 vuotias poikanikin näytti tykkäävän :). Jauheliha on vaan niin helppoa ja hyvää. Toinen mitä tulee usein käytettyä on broilersuikaleet.
    t. Heidi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkäät. Enköhän mä näitä jatka vielä ainakin kymppiin asti ja enemmänkin jos siltä tuntuu.. :) mä en ookkaan pitkään aikaan käyttäny broilersuikaleita ku Lucaksella oli joku ihme kanaällötysvaihe. Nyt kun on mennyt noi kanankoivetkin niin ehkä pitäskin koittaa niitäkin taas. Kiitti vinkistä. ;)

      Poista

Kiitos kommentistasi ❤️