keskiviikko 22. lokakuuta 2014

Viime viikon alelöydöt

Mä olin viime viikolla hakemassa viimeisiä rekvisiittahankintoja meidän viikonloppusiin halloween-bailuihin ja Lucakselle kävi välipalajuoman kanssa pikku vahinko ja kaikki purskahti hänen paidalle ja pöksyilleen. Siinä samassa kun mä toljotan taaperoa yltä päältä tahmeassa välipalajuoma-litkussa mä muistin miten aamulla lähtiessä mietin, ettei mulla oo kassissa Lucakselle varavaatteita. Päätin, etten niitä enää lähtiessä mukaan hae kun ei pitkään aikaan oo sattunut mitään pissavahinkoja yms. Niin mun tuuria, että tietysti sillä kertaa meillä käy tälläinen vahinko, kun niitä vaatteita ei ole. No eihän siinä sitten auttanut muu kuin käydä jostain ostamassa paita ja pöksyt.


Kurvasin rattaat toiseen suuntaan jossa lastenvaateliikkeet sijaitsee ja bongasin Lindexissä kyltin; Ale jopa -50% ja ei muuta kuin penkomaan. Penkoessa mä huomasin, että osa vaatteista oli kuitenkin laitettu jopa -70% alennukseen ja sillon mulla naksahti päässä. Muutamalla eurolla kivoja leggareita, bodeja jne. poitsuille, eihän näitä siis mitenkään voi jättää tänne. No niinhän siinä sitten kävi, että mä poistuin kaupasta muutaman muunkin vaatekappaleen kanssa kuin sen yhden paidan ja pöksyjen. Oltiin poikien kanssa mun isän kanssa liikenteessä ja he odottelivat ulkopuolella kun mä pengoin sitä alerekkiä. Olisittepa nähneet mun isän ilmeen kun mä tallustelen kaupasta ulos kassi pullollaan vaatteita. "Sunhan piti ostaa vaan yks paita ja pökät?" -Joo mut ku hei tää koko kassi makso vaan 35€. Sain piruilevasti hymyilevän ilmeen vastineeksi. Kuulemma pojilla on vaatteita jo ihan liikaa. Voiko niitä oikeasti olla muka liikaa? Mä ainakin tykkään vaihdella vaatteita ja laittaa erilaisia asukokonaisuuksia pojille. Ja vaikka meillä vaateita onkin joka lähtöön, silti ne vaatehuoneen hyllyt hupenee jossain vaiheessa, varsinkin jos pitää muutaman päivän taukoa pyykkäämisestä. Meillä ainakin molemmat lapset on vielä siinä iässä, että sotkua tulee ja parhaimmillaan vaatteita voi joutua vaihtamaan kolme-neljäkin kertaa päivässä.



Todellisuudessa kylläkin Lucaksella alkaa vaatekoko vaihtumaan 86:sta 92:een ja hänen vaatekaappinsa kaipaa pientä päivitystä, mut Niclaksella vaatehuone enemminkin tursuaa. Hänellä kun on kaikki Lucaksen vanhat vaatteet omien lisäksi. En silti voinut olla ostamatta hänelle muutamia söpöjä pöksyjä ja bodeja. Mulla vaan kertakaikkiaan poistuu järki päästä siinä vaiheessa kun jotain ihanaa saa tosi halvalla ja mun mielestä mun lapsilla ei vaan vaatteita oo koskaan liikaa. Mä vaan rakastan söpöjä lastenvaatteita ja thats it!

Mitä mieltä te olette; voiko lapsella ihan oikeasti koskaan olla liikaa vaatteita?



4 kommenttia:

  1. Tällä hetkellä tuntuu, ettei niitä voi olla liikaa. Sitä vauhtia ne sotkeentuvat! Kotona ollessa laitankin pojan useimmiten syömään vaippasilleen pyykkimäärän vähentämiseksi :) Kuten päiväkodissa ovat sanoneet, poika syö hyvin kokonaisvaltaisesti ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa et joku on mun kanssa samaa mieltä. :D Meilläkin välillä syödään vaippasilteen säästääksemme pyykkimäärää. Ihanasti kuvastaneet päiväkodissa syömistyyliä. ;)

      Poista
  2. Lapsella ei oo ikinä liikaa vaatteita ;)
    T. Lastenvaate riippuvainen myös :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ❤️