tiistai 28. lokakuuta 2014

Lamppana, vai mikä mä oon?

Muutaman kerran aiemmin oonkin maininnut Lucaksen rakkaasta unilelusta Pentikin söpöstä pupusta, joka me IsiHoon kanssa aikoinaan nimettiin Puppanaksi. Piti keksiä joku nimi millä sitä söpöläistä kutsui, kun Lucasta laitettiin illalla nukkumaan. Jonakin iltana se sitten vaan tupsahti mieleen, "ota kulta puppana kainaloon, kauniita unia!" Siitä päivästä lähtien Lucaksen rakkaista rakkain unilelu on ollut Puppana.



Niclas sai mun babyshowereilla samanlaisen pentikin pehmolelun, mutta lampaan. Mä oon salaa toivonut, että tästä tulisi myös Niclakselle yhtä rakas kuin Puppana on Lucakselle. Nyt kun meidän kuopuksella on ollut näitä univaikeuksia ja mä oon pohtinut keinoja niiden taltutukseen, mä yks päivä keksin, että laitan tuon lampaan hänen käsien väliin, kun hän yrittää saada unen päästä kiinni. Se on välillä tepsinyt saamaan unen nopeammin kiinni ja ainakin hän tykkää rutistella sitä käsiensä välissä, kai se tuo jonkinlaista turvallisuuden tunnetta.

Näin ollen mä luulen, että tästä söpöisestä lampaasta alkaa tulla meidän kuopuksen rakkain unilelu pikkuhiljaa. Ongelmana tässä nyt vaan on, että mä en keksi tälle suloisuudelle nimeä, millä kutsuisin tätä sitten Niclakselle. Pitäähän sillä jokin nimi olla, enkä mä jaksa siihen asti lampaaksi kutsua kunnes poju osaa ite puhua ja keksiä nimen. Saavat pojat kyllä ristitä unilelunsa uudestaan jos tahtovat, mut puppana on nyt ainakin vielä puppana ja tälle toisellekkin nyt pitäs saada joku kutsumanimi. Hoolle naurahdin, että jos Lucaksen pupu on puppana, niin miten ois sitten lamppana?! Se kuulostaa kyl ihan pölöltä, Vai?

Mieleeni sitten juolahtikin tälläinen hassunhauska idea;


Jätä ehdotuksesi kommenttiboxiin 9.11.2014 mennessä. Lupaan palkita parhaimman ehdotuksen jollain pienellä kivalla yllärillä ja mahdollisesti nimetä myös kaverin sen nimiseksi. Lisää siis ehdotuksen perään sähköpostisi, jotta tavoitan sinut parhaimman ehdotuksen sattuessa kohdalle.




14 kommenttia:

  1. Puppana ja Lappana ois aika bueno! Toisaalta jos ei halua et on liian samanlainen niin mieleen tulee myös Lamppis. :)

    VastaaPoista
  2. Mulle tuli kanssa Lappana mieleen :) Tai Lampsu.

    VastaaPoista
  3. Ihana lammas. :)
    Mä ehdotän Lalli-Lammas, Päkäpää tai Mää Mää. :D

    VastaaPoista
  4. Meillä on ollu kaikilla lapsilla kans tuo Pentikin pupu ja meilläkin se on ollut nimellä puppana! :) mullekin tuli ekana mieleen lamppis! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä! Aika hauska sattuma et teidänkin lapsilla on ollu puppanat! :) Lamppis on kyl kivankuulonen! :)

      Poista
  5. Noi on kyl ihanat noi lamppis ja lamppana. Mut mitä nyt mieleen tullee Lamppi, Lamsku ja Pikku-Lampi :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ❤️