tiistai 14. lokakuuta 2014

Weekend Favourites

Viikonloppu oli ja meni. Perjantaina me oltiin ikeassa pyörimässä, sillä saatiin vihdoin meidän vierashuone jonkinnäköiseen kuosiin ennen tupareita, jes! Tää huonehan oli toiminut tähän asti varastona ja nyt se on työ-/vieras-/oleskeluhuoneena, ihan mahtavaa! Tästä luvassa postausta myöhemmin, joten pysykäähän kuulolla. 

Lauantaina meille tuli yövieraita. Hoon vanhasta työpaikasta työkaveri perheineensä. Oli ihanaa rupatella pitkästä aikaa ja Lucas sai heidän kahdesta tytöstään leikkiseuraa ja Niclas seuraili lasten touhuja vierestä. Meidän päivään kuului hyvää ruokaa, herkkuja, sauna, takkatuli, rupattelua ja hyvää seuraa, mikäs sen parempaa. Kuvapläjäystä siis meidän viikonlopun parhaista paloista...






 

Lauantain menuna oli hampurilaisbuffet ja jälkkäriksi kahvin kanssa leivoin porkkanakakkua. Hampurilaisbuffettiin tein itse jauhelihapihvit, mutta muut ainekset oli ihan kaupan valmiita. Olishan ne sämppäritkin voinut ite tehä, mut halusin ihan hampparin näkösiä sämpylöitä ja niin paljon en jaksanut alkaa väsäilemään.

Tästä buffetista oli innoissaan niin lapset kuin aikuisetkin. Jokainen sai tehdä omanlaisensa hampparin ja vinkkinä jos ette oo testannut, niin lasten hampparit voi kotona laittaa suodatinpussin sisään, niin heidän on paljon helpompi syödä.





 

Kun vihdoin oltiin saatu lapset nukkumaan, laitettiin sauna lämpiimään ja mä tein meille vielä hiukan iltanaposteltavaa. Mun lempparia nachogratiinia. Tää on niin ihanaa napostelusapuskaa just tälläsiin seurusteluiltoihin, et jaan tän ohjeen teillekkin.

Nachogratiini

200g maustamatonta tuorejuustoa
400 g jauhelihaa
1 pss fajitas-mausteseosta
1 punainen paprika
1 punasipuli
1 prk pieniä ananaspaloja
juustoraastetta

Paista jauheliha, lisää joukkoon pilkottu punasipuli ja paprika, anna hautua hetken pienellä lämmöllä ja lisää joukkoon fajitas-maustepussi. "Voitele" uunivuoka tuorejuustolla. Lisää tuorejuuston päälle jauhelihaseos ja ripottele ananaspalat sen päälle tasaisesti. Tökkää nachoja pystyyn ympäri vuokaa ja ripottele viimeiseksi päälle juustoraastetta oman maun mukaan.

Paista uunissa 200c n.10min.

Tarjoile nachojen, salsan ja mahdollisesti juustokastikkeen kera.

Tää ei mun mielestä maistu tosiaankaan hyvältä haarukalla syötynä, vaan tarkoitus on "kauhoa" gratiinia nachoon ja syödä sitä niin. Ymmärsiköhän kukaan mitä tarkotin? :D




  
Seuraavalle aamulle mä väsäsin pientä Sunnuntai-Brunssia ja brunssin jälkeen käytiin lasten kanssa puistossa ja näytettiin meidän vieraille vähän maisemia täältä päin.

Mä olin poikien kanssa vielä illalla PompDeLux vaatekutsuilla, mut harmikseni mulla ei oo sieltä yhtäkään kuvaa. Nää tälläset kutsut on ihan pikkasen hektisiä äidille kahden pienen lapsen kanssa. Onneks mun ystävän ihana äiti oli avulias ja autto mua vähän väliä toisen lapsen kanssa. Saattaa olla, et seuraavilla kutsuilla mulla ei oo lapsia mukana, tai vaan toinen. Ei tuu oikeen keskittymisestä itse kutsuihin mitään kun on niin hirveetä säätöä koko ajan lasten kanssa.

❤️annieweliina
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ❤️